torsdag 11. november 2010

Gråsisik Hjerkinn - Skåne

Det er alltid moro når fugler man merker blir funnet igjen. Og enda bedre når de har reist utenlands. Denne gråsisiken fanget jeg i en ruse på Hjerkinn 06.06.2008 som 1k. 30.10.2010 ble den kontrollert 792 km unna i Bingsmarken, Skåne. Dette er den andre gråsisiken jeg har merket og söta bror funnet igjen. Med tanke på at det er ganske liten sjanse for at en gråsisik blir funnet igjen, er jeg godt fornøyd med det.


Vis Hjerkinn - Skåne i et større kart

Da jeg fikk meldingen om denne kontrollen, syntes jeg ringnummeret så kjent ut. Etter en rask sjekk i databasen fant jeg ut at det er en gjenganger. Etter merkingen har jeg fanget og kontrollert den 4 ganger, senest i juni i år. Tydeligvis en lokal fugl.

Dette innlegget er nummer 100 i år på bloggen. Gratulerer til alle som har bidratt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar