tirsdag 13. oktober 2009

Parkfangst uke 40 og 41.


Arkivbilde. Fantastisk øyenfarge?

Det var litt prematurt å annonsere høstens parksesong for startet. Det virket sånn på et par steder langs Akerselven, men etter noen stikkprøver viser det seg at vi må vente litt til. Noe har det likevel blitt. Til og med Østensjøvannendene lot seg lure. Duene er rimelig på hugget så der står det nok mest på innsatsen.

Det er en spennende tid, man vet aldri hva slags ender som plutselig dukker opp i parken og vil ha brød.

Siste ukenes resultat
Knoppsvane 2
Grågås 1
Hvitkinngås 1
Stokkand 4
Hettemåke 1
Gråmåke 1
Bydue 8
Sum18

2 kommentarer:

  1. Jeg ser det dukker opp noen blanke ringer på ender og svaner for tiden. Selv har jeg prøvd litt på byduene. Etter et par bom fikk jeg fire på rappen ved Smestaddammen (og en to ganger), før de skjønte at noe var galt. På Østensjøvannet fikk jeg bare tak i én før alle var skremt. Det har vel vært noen der før meg :-)

    SvarSlett
  2. Duene ved Østensjøvannet er litt mer lett skremt. Oppfører seg ikke alltid som byduer...
    Vel gjør et forsøk ved Treschowsbro på Sagene så skal du få se noe annet. Blir du skikkelig ivrig anbefales Vaterland eller Plata! Regn med spørsmål og blikk fra publiken:)

    SvarSlett