søndag 2. august 2009

Øyeren + Fornebu

Den 17-24/7 (minus 2 dager) merket jeg ved Øyeren. Det kom lite fugl i nettene, unntatt siste dagen. Da ante jeg allerede kvelden før at det var mer fugl i lufta.



Til slutt ble det 33 løvsanger, 9 munk, 6 gråtrost, 4 rødstrupe, 3 grønnfink og gulspurv, 2 svarttrost, grønnsisik og løvmeis, og 1 fuglekonge og gråfluesnapper. (= 66)


Den 27-29/7 var det Fornebu sin tur til å ha meg. Jeg var forberedt på fortsatt ferie, og det ble det. Lite fugl her også, men også få (4) nett, men flere kommer sikkert opp etterhvert.

Tornskatepappaen fløy rundt og varslet mens mammaen fant mat til ungene som gjemte seg i krattet, men det virket som om de flyttet seg litt rundt i løpet av tida jeg var der.


Resultat
Svarttrost 4
Rødvingetrost 1
Rørsanger 2
Tornsanger 4
Hagesanger 4
Munk 3
Løvsanger 13
Svarthvit fluesnapper 1
Kjøttmeis 1
Tornskate 1
Grønnfink 1
Stillits 1
Sum36

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar